ИНТЕРВЈУ МЕСЕЦА: ВЕТЕРАНКА ПЕТРОВИЋ КАНДИДАТ УНВ ЗА ИЗРАДУ МЕДИЈСКЕ СТРАТЕГИЈЕ

УНВ СЕ ОДАЗВАО ПОЗИВУ МИНИСТАРСТВА КУЛТУРЕ И ПРЕДСЕДНИЦЕ ВЛАДЕ АНЕ БРНАБИЋ СВИМ УДРУЖЕЊИМА, ТЕ ЈАВНО КАНДИДУЈЕ СВОЈУ ПОТПРЕДСЕДНИЦУ ЗА ЧЛАНА РАДНЕ ГРУПЕ КОЈА ЋЕ ИЗРАДИТИ НОВУ МЕДИЈСКУ СТРАТЕГИЈУ

 

Биљана Петровић је новинарка пред пензијом, која има огромно животно и новинарско искуство.

Потпредседник је Удружења новинара Војводине, а за допринос развоју УНВ награђена је годишњом наградом нашег Удружења. Радила је за „Нашу Борбу“, „Франкфуртске вести“, „Сведок“, „Фокус“, „Блиц“, итд.

УНВ је одлучио да се одазове позиву Министарства културе и председнице Владе Ане Брнабић те да потпредседницу Петровић кандидује у групу за медијску стратегију, а као њен понуђени заменик ће бити председник УНВ Игор Алексић, за ситуације када је евентуално спречена да присуствује састанцима.

ЗА НОВИНАРСТВО СЕ БОРИ СРЦЕМ

–  Полазим од тога да имам потпуно поверење у Биљану Петровић као и од става да не могу у свим радним телима учествовати лично, нити за тим има потребе – објашњава Алексић. –  Биљана Петровић није правник али свакако је неко ко има знања о стању у медијима, и особа је која се за новинаре и новинарство бори срцем, те сам њену кандидатуру подржао свесрдно, као и цело Удружење.  Држава је позвала сва удружења да се укључе, а ми смо послали свој предлог.

Ево и њеног представљања кроз кратки интервју.

Биљану Петровић смо питали: каква је тренутна ситуација у медијима?

– Сматрам да је све ово што се дешава епилог ситуације коју гледамо десет до петанаест година. Медијски закони и кодекси су добри, али се традиционално не поштују.

КАДА СУ БУЏЕТИ ПУНИ, УДРУЖЕЊА ЋУТЕ

Ситуација се није погоршала? Занимљива теза.

– Мислим да није. У медијима сам веома дуго. Разлика је само што смо раније имали неке задовољне медије који нису марили за лошу ситуацију већине. Одређени људи и њихова предузећа су посредством маркетиншког новца креирали медијску слику и медијске слободе и неслободе. Удружења новинара се тада нису бунила јер су на разне начине добијала довољно пара.

Ако се ситуација није погоршала, како објашњавате то што се на десетине медија угасило у последње време катастрофалним приватизацијама?

– Локални медији су одвојена прича. Они су, ипак, имали неку врсту слободе, и доприносили су бољем информисању. Опстајали су због политичке шароликости која је владала на разним нивоима, а своју позицију су изгубили оног тренутка када је постао обичај да иста опција заузима власт на свим нивоима, од републичког, покрајинског, до локалног.

Било је више јалових покушаја да се донесе медијска стратегија.  Зашто је медијска стратегија битна или небитна?

– Медијска стратегија је битна како би институције функционисале. И ми сами, и Европска унија, имамо много примедби на начин рада наших институција, а медијска стратегија је прилика је да се одреде путокази чије ће спровођење, или неспровођење, касније бити мерљиво.

МЕДИЈСКИ РАДНИЦИ ЗАСЛУЖУЈУ БЕНЕФИЦИЈЕ

Удружење новинара Војводине (УНВ) од оснивањa се залаже да медијски радници добију бенефицирани радни стаж, ако се баве на дневној бази новинарством,  пошто статистички умиру много раније, као и да се спречи укорењени „рад на црно“ због којег су у старости  често у дубоком сиромаштву. Да ли ће те те две ствари ставити у фокус на дебати радне групе за развој медијске стратегије, ако будете одабрани?

– Наравно да хоћу. Жалосно је што ћу рећи, али многа велика удружења водила су рачуна о својим великим платама, о борби око некретнина, а мало тога су урадила на статусу новинара. Медијски радници су тренутно у горем економском положају него икада, а за то одговорност сносе и држава и новинарска и медијска удружења. Зато мислим да је последњи тренутак да се сви удружимо како бисмо прагматично покушали да побољшамо положај не само звезда, већ и заборављених, обесправљених, осиромашених медијских радника у провинцији. Оног тренутка када новинари буду заштићенији и бар са просечном платом у Републици Србији, тек тада ће се њихов положај поправити. До тада, у новинарство улазе углавном они који нису новинари, и који глумљењем новинарства за мале паре, уз немерљиво, разорно незнање,  наносе веома велику штету широј заједници. Новинарство је веома важна професија за свако здраво друштво. Медијска стратегија би морала да постане потпорни стуб доброг новинарства.

ИНФОРМАТИВНА СЛУЖБА УДРУЖЕЊА НОВИНАРА ВОЈВОДИНЕ (УНВ), ЗРЕЊАНИН

 

 

 

 

 

 

Не свиђа ми сеСвиђа ми се (Укупна оцена: +4, гласова: 4)
Loading...

One thought on “ИНТЕРВЈУ МЕСЕЦА: ВЕТЕРАНКА ПЕТРОВИЋ КАНДИДАТ УНВ ЗА ИЗРАДУ МЕДИЈСКЕ СТРАТЕГИЈЕ

  • 15. маја 2018. at 21:31
    Permalink

    Bilja je, pre svega, dobar čovek. A to je u novinarstvu tako retko danas. Svaka čast. Retki su ljudi koji ne vole Bilju. Prava žena iz naroda, u pozitivnom smislu.

    Одговори

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

fourteen + four =