INTERVJU MESECA: VETERANKA PETROVIĆ KANDIDAT UNV ZA IZRADU MEDIJSKE STRATEGIJE

UNV SE ODAZVAO POZIVU MINISTARSTVA KULTURE I PREDSEDNICE VLADE ANE BRNABIĆ SVIM UDRUŽENJIMA, TE JAVNO KANDIDUJE SVOJU POTPREDSEDNICU ZA ČLANA RADNE GRUPE KOJA ĆE IZRADITI NOVU MEDIJSKU STRATEGIJU

 

Biljana Petrović je novinarka pred penzijom, koja ima ogromno životno i novinarsko iskustvo.

Potpredsednik je Udruženja novinara Vojvodine, a za doprinos razvoju UNV nagrađena je godišnjom nagradom našeg Udruženja. Radila je za „Našu Borbu“, „Frankfurtske vesti“, „Svedok“, „Fokus“, „Blic“, itd.

UNV je odlučio da se odazove pozivu Ministarstva kulture i predsednice Vlade Ane Brnabić te da potpredsednicu Petrović kandiduje u grupu za medijsku strategiju, a kao njen ponuđeni zamenik će biti predsednik UNV Igor Aleksić, za situacije kada je eventualno sprečena da prisustvuje sastancima.

ZA NOVINARSTVO SE BORI SRCEM

–  Polazim od toga da imam potpuno poverenje u Biljanu Petrović kao i od stava da ne mogu u svim radnim telima učestvovati lično, niti za tim ima potrebe – objašnjava Aleksić. –  Biljana Petrović nije pravnik ali svakako je neko ko ima znanja o stanju u medijima, i osoba je koja se za novinare i novinarstvo bori srcem, te sam njenu kandidaturu podržao svesrdno, kao i celo Udruženje.  Država je pozvala sva udruženja da se uključe, a mi smo poslali svoj predlog.

Evo i njenog predstavljanja kroz kratki intervju.

Biljanu Petrović smo pitali: kakva je trenutna situacija u medijima?

– Smatram da je sve ovo što se dešava epilog situacije koju gledamo deset do petanaest godina. Medijski zakoni i kodeksi su dobri, ali se tradicionalno ne poštuju.

KADA SU BUDŽETI PUNI, UDRUŽENJA ĆUTE

Situacija se nije pogoršala? Zanimljiva teza.

– Mislim da nije. U medijima sam veoma dugo. Razlika je samo što smo ranije imali neke zadovoljne medije koji nisu marili za lošu situaciju većine. Određeni ljudi i njihova preduzeća su posredstvom marketinškog novca kreirali medijsku sliku i medijske slobode i neslobode. Udruženja novinara se tada nisu bunila jer su na razne načine dobijala dovoljno para.

Ako se situacija nije pogoršala, kako objašnjavate to što se na desetine medija ugasilo u poslednje vreme katastrofalnim privatizacijama?

– Lokalni mediji su odvojena priča. Oni su, ipak, imali neku vrstu slobode, i doprinosili su boljem informisanju. Opstajali su zbog političke šarolikosti koja je vladala na raznim nivoima, a svoju poziciju su izgubili onog trenutka kada je postao običaj da ista opcija zauzima vlast na svim nivoima, od republičkog, pokrajinskog, do lokalnog.

Bilo je više jalovih pokušaja da se donese medijska strategija.  Zašto je medijska strategija bitna ili nebitna?

– Medijska strategija je bitna kako bi institucije funkcionisale. I mi sami, i Evropska unija, imamo mnogo primedbi na način rada naših institucija, a medijska strategija je prilika je da se odrede putokazi čije će sprovođenje, ili nesprovođenje, kasnije biti merljivo.

MEDIJSKI RADNICI ZASLUŽUJU BENEFICIJE

Udruženje novinara Vojvodine (UNV) od osnivanja se zalaže da medijski radnici dobiju beneficirani radni staž, ako se bave na dnevnoj bazi novinarstvom,  pošto statistički umiru mnogo ranije, kao i da se spreči ukorenjeni „rad na crno“ zbog kojeg su u starosti  često u dubokom siromaštvu. Da li će te te dve stvari staviti u fokus na debati radne grupe za razvoj medijske strategije, ako budete odabrani?

– Naravno da hoću. Žalosno je što ću reći, ali mnoga velika udruženja vodila su računa o svojim velikim platama, o borbi oko nekretnina, a malo toga su uradila na statusu novinara. Medijski radnici su trenutno u gorem ekonomskom položaju nego ikada, a za to odgovornost snose i država i novinarska i medijska udruženja. Zato mislim da je poslednji trenutak da se svi udružimo kako bismo pragmatično pokušali da poboljšamo položaj ne samo zvezda, već i zaboravljenih, obespravljenih, osiromašenih medijskih radnika u provinciji. Onog trenutka kada novinari budu zaštićeniji i bar sa prosečnom platom u Republici Srbiji, tek tada će se njihov položaj popraviti. Do tada, u novinarstvo ulaze uglavnom oni koji nisu novinari, i koji glumljenjem novinarstva za male pare, uz nemerljivo, razorno neznanje,  nanose veoma veliku štetu široj zajednici. Novinarstvo je veoma važna profesija za svako zdravo društvo. Medijska strategija bi morala da postane potporni stub dobrog novinarstva.

INFORMATIVNA SLUŽBA UDRUŽENJA NOVINARA VOJVODINE (UNV), ZRENJANIN

 

 

 

 

 

 

Ne sviđa mi seSviđa mi se (Ukupna ocena: +4, glasova: 4)
Loading...

One thought on “INTERVJU MESECA: VETERANKA PETROVIĆ KANDIDAT UNV ZA IZRADU MEDIJSKE STRATEGIJE

  • 15. maja 2018. at 21:31
    Permalink

    Bilja je, pre svega, dobar čovek. A to je u novinarstvu tako retko danas. Svaka čast. Retki su ljudi koji ne vole Bilju. Prava žena iz naroda, u pozitivnom smislu.

    Odgovori

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

17 − 4 =