ОДЗВОНИЛО ЧАК И УРЕДНИЦИМА БЕСКИЧМЕЊЦИМА, МЕЊАЈУ ИХ РОБОТИ

Једна јапанска компанија, која се бави производњом медијских садржаја, упошљава само системе вештачке интелигенције, те инжењере који их одржавају, а тврди да може да препозна лажне вести са тачношћу од 99%.

Наиме, јапанска стартап компанија JX PRESS користи машинско учење за проналажење прича на друштвеним мрежама, а од којих креира вести без потребе за обичним новинарима. Компанија чије је седиште у Токију има 24 запослених, од чега две трећине чине инжењери, а способност за детектовање лажних вести повећана је током земљотреса у Кумамоту у априлу 2016. године.

Убрзо после првих потреса који су се догодили у Кумамоту на друштвеним мрежама се појавила фотографија лава који је, како се тврдило, том приликом побегао из локалног зоолошког врта, те наставио да лута градом. Фаст Алерт систем компаније ЈX Пресс је врло брзо утврдио да фотографија води порекло из Јужне Африке, будући да овај систем функционише тако што проверава постове на друштвеним мрежама, те анализира текстове, фотографије, па чак и интерпункцију, а како би регистровао ударне вести које су важне за регион у којем компанија послује, те упоређивао изворе да би утврдио одакле потиче одређена прича. Поред тога, систем прати и стране медије, те утицајне налоге на Твитерѕ који се сматрају вредним поверења, а како би први дошао до вести које су од кључног значаја како на националном, тако и на глобалном нивоу. Једном када се пронађе занимљива прича, алгоритми су задужени за писање текстова.

Клијенте компаније чине и утицајни јапански медији, попут NHK, TV ASAHI и Fyji Trervision, који плаћају месечне претплате како би имали право да користе Fast Alert. Компанија је први успех забележила у фебруару 2017, када је објавила вест о полубрату севернокорејског председника Ким Xонг-Уна, а неколико сати пре осталих медија, иако међу запосленима нема новинаре.

Други важан производ ове компаније је бесплатна мобилна апликација News Digest, која је доспела на осмо место у оквиру Apple Store-a у Јапану, а када су у питању апликације које нуде информативне садржаје.

(Извор: The Telegraph)

Не свиђа ми сеСвиђа ми се (Нема оцена)
Loading...

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

three × one =