МЕДИЈСКИ МЕТАР: ПОЛИТИКА, ВУЧИЋ, ЈЕЛЕНА МАРЈАНОВИЋ, КОСОВО, ЂУРИЋ…

Најзаступљенија тема у српској штампи у првом кварталу ове године је политички живот, потом следи косовска тематика и убиство певачице Јелене Марјановић, а председник Србије Александар Вучић је
најзаступљенији појединачни актер, речено је данас на представљању 13. броја Кварталног медијаметра.

Медијска аналитичарка Даница Лабан рекла је да је унутрашња политичка тематика била знатно присутнија у периоду јануар-март због београдских избора.Она је додала да је већина медија извештавало о тим изборима у неутралном вредносном контексту и ту се једино издвајају Информер и Политка који су имали мало више негативних текстова на ту тему. Косовска тематика је знатно била присутнија у овом кварталу због убиства Оливера Ивановића и хапшења директора Канцеларије за Косово и Метохију Марка Ђурића. Она је као посебну тему којом су се медији бавили навела
убиство певачице Јелене Марјановић. „Новинари се овде окрећу посебно сензационалистичком
извештавању и објављују изјаве парапсихолога и пророка, неименоване изворе. Писањем на ову тему највише предњачи Информер, који је читав један месец извештавао о убиству“, рекла је Лебан.Она је навела да је од појединачних актера највећи број текстова на насловницама у првом кварталу 2018. имао Александар Вучић, где су негативни текстови премашили позитивне.

Од опозиционих лидера највише су били заступљени Драган Ђилас, потом Саша Јанковић и Вук Јеремић, где је већина негативних текстова објављена у Информеру.

У Медијаметру наводе и да је 2018. настављен тренд изразито негативног извештавања о регионалним односима, а јавност се стално подсећала на сукобе и нерешена питања. Чак 45,37 одсто свих текстова о региону је негативно конотирано.

Од других држава, у периоду јануар – март највише позитивних текстова написано је о Русији (36,99 одсто), а
највише негативних о САД (48,08 одсто).

Аналитичар Дејан Вук Станковић рекао је да су недељници и у 2018. години наставили да критички пишу о власти. Он је оценио да су на основу анализе „радикално критични“ НИН и Време и умерено критични Нови магазин, Недељник и Печат.

„Ако говоримо о критичком набоју који смо анализирали у овом броју, он је знатно био појачан на београдским изборима“, изјавио је Станковић.

Негативна конотација вођења града Београда у кампањи је била приказана као пример лошег управљања и злоупотрбе јавних ресурса, изјавио је Стнковић.

Што се тиче опозиције он је напоменуо да су за њене критичаре спорна три момента – морални кредибилитет, патриотизам и њена компетенција.

„Ови моменти су највише заступљени у Информеру, делимично у недељнику Печат. Проблем је што су текстови писани испод границе конвенционалне пристојности“, рекао је Станковић.

У 13. броју Кварталног медијаметра обрађени су текстови са насловних страна дневних новина Политика, Вечерње новости, Блиц, Данас, Курир, Ало и Информер и насловне стране недељника Време, НИН, Нови магазин, Недељник и Печат.

(Извор: Фонет, фото: pixabay)

Не свиђа ми сеСвиђа ми се (Нема оцена)
Loading...

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

two + seven =