ОПИСМЕЊАВАЊЕ ПУБЛИКЕ: ВЕСТ КОЈА НЕМА ИЗВОР ЈЕ СУМЊИВА ВЕСТ

Карактеристика дезинформација и лажних вести је да се оне најчешће пласирају без јасно наведеног извора вести, уз пристрасно и необјективно извештавање, проистиче из регионалне анализе медијског извештавања, коју је спровела организација Црта, у периоду од 14. маја до 10. јуна ове године.

Према Анализи, више од трећине медијских објава у Србији о међународним актерима, Европској унији, САД и Русији су без наведеног извора, што је основ за потенцијалне дезинфомације.

Како је саопштено, у Македонији је највећи проценат медијских објава (43 одсто) на ову тему са цитатима неименованих извора.

У Црној Гори и Босни и Херцеговини забележен је значајно нижи број објава без навођења цитата.

Заступљеност неутралног и пристрасног позитивног медијског садржаја ка Европској унији у Босни и Херцеговини, Македонији и Црној Гори варира између 19 и 25 одсто медијских објава.

У Србији доминира ЕУ неутрални садржај (27 одсто), док је ЕУ пристрасно позитивно усмерење медијских објава значајно ниже у односу на остале државе (15 одсто) и готово једнако пристрасно позитивном усмерењу објава према Русији (14 одсто).

„За ефикасну борбу против дезинформација и лажних вести неопходно је да медији и новинари проверавају, а не само да преносе информације“, сматра директорка Црте и оснивачица Истиномера, Вукосава Црњански.

Исто истраживања показало је да скоро 85 одсто грађана сматра да су дезинформације и лажне вести проблем за демократију.

Грађани препознају медије као прве у борби против дезинформација (45 одсто), затим доносиоце одлука и
институције (39 одсто), а чак више од трећине (32 одсто) сматра да грађани могу да допринесу у овој борби.

(Извор: ФОНЕТ, фото: pixabay)

 

Не свиђа ми сеСвиђа ми се (Нема оцена)
Loading...

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

three × 5 =