УНВ: ПРЕДЛОГ ЗА МЕДИЈСКУ СТРАТЕГИЈУ – ФОМИРАЊЕ МУЛТИМЕДИЈЕ ЗА ЦЕО СВЕТ

Удружење новинара Војводине (УНВ) из Зрењанина послаће данас надлежнима у Министарству културе захтев да буде укључено као трећа страна у израду медијске стратегије. Допис ће бити достављен председнику радне групе Дејану Стојановићу, државном секретару Александру Гајовићу,  као и кабинету, али и председници СИНОС-а на увид.

УНВ се кандидовао на време, после јавног позива, да буде део Радне групе за израду нове стратегије развоја система јавног информисања – нове медијске стратегије, али је због утицаја одређених лобија изостављен.

Зато, УНВ ће свој допринос  понудити посредством СИНОС-а, чији је заступник Драгана Чабаркапа, као и посредством Министарства културе.

УНВ наводи да је ЗАКОНОМ О ЈАВНОМ ИНФОРМИСАЊУ И МЕДИЈИМА („Сл. гласник РС“, бр. 83/2014, 58/2015 и 12/2016 – аутентично тумачење), члан 15, став 5 јасно дефинисано да је битно  и «информисање иностране јавности на страним језицима када је то од интереса за Републику Србију».

Године 2015. врло је непромишљено, после осам деценија постојања, угашена Радио Југославија, тј. Међународни радио Србија, чији су таласи допирали до свих крајева света.

УНВ је сагласан да је тај медиј вапио за реформама, али не и за гашењем и растурањем колектива који је био кадар да правилно извештава међународну јавност на више од десет језика.

УНВ предлаже да се новом стратегијом предвиди оснивање Међународне мултимедије Србије, дигиталне платформе, која би на интернету, по угледу на руски Спутњик, Глас Америке, или немачки Дојче веле, новим технологијама информисала међународну заједницу у области јавне дипломатије.

Један од аргумената за гашење Међународног радија Србија је био да кратке таласе више не слуша готово нико.

Анкетом међу дијаспором, утврдили смо да превагу у Америци и Аустралији и даље односе кратки таласи, због великих пространстава, па се предлаже емитовање на кратим таласима на српском и енглеском, за цео свет, уз поменуту дигиталну платформу. Дакле, тај аргумент није био тачан.

Сама дигитална платформа могла би једном дневно емитовати информативну емисију подкастом/стримингом на српском и енглеском језику, у радијском формату, те имати и видео садржаје, као и разне чланке на више језика које је неговао Међународни радио Србија, али у савременом мултимедијалном облику, уз комбинацију са штедљивим, класичним терестијалним емитовањем кратим таласима, мањег обима.

Овакав вид информисања није скуп и може га за цео свет обављати педесетак људи, па и мање.

Ово је предлог Удружења новинара Војводине из Зрењанина, које је изопштено из Групе за израду нове медијске стратегије, те снажно напомиње да не може бити одговорно за крајњи изглед целе медијске стратегије, али да жели да јој макар допринесе и да је побољша колико је могуће, као трећа страна.

УНВ на крају напомиње да се ниједна озбиљна земља није  одрекла информисања међународне јавности сопственим средствима, већ се ти сервиси најчешће дигитализују, а не гасе. Нова медијска стратегија је прилика да се та кардинална грешка исправи.

Недостатак оваквих сервиса убрзава асимилацију наше дијаспоре, али и утишава глас Србије у међународној дипломатији, поручује УНВ.

УНВ снажно изражава и засебан став да сви медији и агенције у Србији  не смеју бити приватизовани, јер се јавни интерес најбоље постиже информисањем кроз комбиновање локалних и регионалних јавних сервиса, и приватних медија, уз постојеће националне сервисе и агенције.

Као посебан предлог, Групи дајемо и да се стратегијом медијски фестивали изузму од система суфинансирања, и да се пребаце на могућност финансирања као и они y области културе, ако трају дуже од деценије, тј. да се омогући буџетско финансирање фестивала попут Интерфера и Press витеза, јер такве манифестације морају имати стабилно финансирање, а и не могу доносити из године у годину „новине“ јер фестивали свуда у свету имају мање-више устаљену форму и концепт. Такође, медијски фестивали с традицијом у Србији су дискриминисани наспрам културних, јер добијају неодрживих од 100.000 динара до милион динара годишње, док фестивали из области из културе убирају вишеструко веће своте, једну од просечних свота добио је ове године културни Фестивал у Равном селу, пет милиона динара. Досадашњи
ситем суфинансирања требало би као могућност оставити за новоосноване и млађе фестивале, који тек треба да докажу шта доносе за медијску заједницу.
Осим председнику радне групе, и Министарству, овај допис ћемо послати и председници СИНСОС-а Драгани Чабаркапи, с молбом да овај предлог проследи свим представницима радне групе, и да можда подржи овде изнете ставове, јер јесу и у новинарском и у општем синдикалном интересу.

За Удружење новинара Војводине (УНВ) из Зрењанина,

председник Игор Алексић

(Фото: http://www.freeflagicons.com)

Не свиђа ми сеСвиђа ми се (Нема оцена)
Loading...

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

fourteen − 5 =